Årsmöte 2017

• 11 apr 2017

image: Årsmöte 2017

Härmed vill vi bjuda in dig till SERs årsmöte 2017.

Bästa SER medlem,

Härmed vill vi bjuda in dig till SERs årsmöte 2017.

Årsredovisningen kan beställas i förväg från kansliet.

Efter årsmötet, som uppskattas ta en halvtimme, håller Stefan Carlsson, professor emeritus, en presentation om AI:

Stefan Carlsson is professor emeritus of computer science and the former head of the group for Computer Vision at KTH. He graduated from KTH in 1974 and worked 1975 - 81 in radar systems analysis at Philips Elektronikindustrier in Stockholm He received the PhD degree in data compression from the KTH in 1986. He has widely published in image analysis and computer vision including data compression, multiple view geometry, human tracking and action recognition, object class recognition, etc. In recent years, his interest centered around machine learning and most recently on deep learning for visual recognition.

Efter presentationen inbjuds samtliga medlemmar att till självkostnadspris delta i föreningens årsmötesmiddag. Middagen genomförs på en restaurang i närheten av studentpalatset på Odenplan.

Vill du föreslå någonting till föreningens årsmöte? Senast den 30 april vill vi ha dina motioner inför årsmötet.

Föredragningslista:

Föredragningslista till årsmötet finns tillgänglig här.

Datum: 2017-05-03

Tid: 18.00 - 20.00

Plats: Föreläsningssalen i Studentpalatset

Norrtullsgatan 2

Anmälan görs senast den 30 april via länken nedan.